måndag 9 juli 2012

Bra med att vara egenföretagare

Listor är guld, de ger perspektiv och de ger struktur åt spretande tankar. Här är en lista som jag blev glad av att göra. Den beskriver det bästa med min jobb-tillvaro just nu. Listan kan verka för positiv men den är faktiskt sann.

Bra med att vara egenföretagare

+ Jag kan alltid gå tillbaka till att bli anställd om jag prioriterar en tryggare anställningsform
+ Jag bestämmer mina arbetsdagars längd
+ Jag tar på mig joggingskorna och springer ner till havet och tränar på mina "håltimmar"
+ Jag tjänar betydligt mer som egenföretagare
+ Jag jobbar betydligt mindre som egenföretagare





4 kommentarer:

  1. När jag var yngre försökte jag ha en filosofi att jobba så lite som möjligt och hade också egen verksamhet. Sedan hamnade jag trots allt i ekorrhjulet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tror du kommer att klara dig bra för din verksamhet är inte lika konjunkturkänslig
      Så jag önskar dig all lycka!

      Radera
    2. tack! Ja min verksamhet är nog inte så känslig för kunjunkturer. Hoppas hoppas, på att fortsätta såhär..

      Radera