onsdag 4 juli 2012

Hemma bäst

 
Anledningen till färre bloginlägg sista tiden är, förutom sommaren, att jag jobbar mycket nu. Jag älskar att jobba, att vara effektiv, att producera, att träffa folk. Och det bästa med att jobba är att komma hem igen. Då kan det hända att man få alldeles speciell stund, nära nära.

På jobbet är det fortfarande lite tabu att berätta att jag har en sjumånadersbebis hemma. Det tycker vissa är tidigt, att en mamma "lämnar" sitt barn så, även om det är till den andra hälften i familjen. Jag får kämpa för att inte säga, "Ja men min man gillar att vara hemma och jag gillar att jobba". Ändå säger jag precis så, som många män gör när de låter sin fru vara hemma hela tiden. Det är lätt att lägga sig på individnivå, men mitt liv är inte bara på individnivå, jag tänker förändra Jacks värld.


 
Jag vill vara där du är, nästan jämt.


3 kommentarer:

  1. Kloka Tesslan, du är så rätt på det tycker jag!Stå på dig!
    Kram från S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! det värmer. En gör så gott en kan för att göra rätt på de flesta sätt.

      Radera
  2. Så fint! Heja dig! Ses om några dagar, ser så mycket fram emot det. Stor kram /Hill

    SvaraRadera