torsdag 6 september 2012

Är BMV-förare trötta på livet eller vad?

Varje dag när jag kör (bil, inte traktor) på motorvägen blir jag först nästan avprejad bakifrån och sen omkörd av just BMW-bilar, och jag har räknat ut att alla dessa människor rimligtvis inte kan ha varsin födande kvinna i baksätet. Vad är egentligen grejen med dessa BMV-förare? De riskerar mitt liv, varje dag och det gör mig skitförbannad varje gång. Varför inte sälja bilen och använda pengarna till att riskera livet på ett ställe där färre av oss andra behöver bli inblandade, typ på Mount Everest?

2 kommentarer:

  1. En gång blev jag omkörd av en BMW på Birger Jarlsgatan som tyckte att jag körde för långsamt. Han höll nästan på att köra över en kvinna med barnvagn på ett övergångsställe (med trafikljus). BMW:n försvann ocj jag tuffade vidare mot Söder. Döm om min förvåning när jag upptäcke honom vid Skanstull. Han hade inte tjänat någon tid alls på detta dåliga trafikbeteende..

    SvaraRadera
  2. Jag blir också arg! här är det värsta alla motorcyklar eller mopeder. Det är galna och de allra värsta åker ofta utan hjälm, utan skyddande kläder och gärna alkoholpåverkade. Jag blir också arg när andra utsätter mig för fara för att de själv vill vara macho. Jag har länge tänkt att alla har födande kvinnor i bilen, men det är svårt att skjutsa en födande på moped, tror jag. Men det kanske går det med.

    SvaraRadera