torsdag 31 maj 2012

Alla borde tvingas dela på föräldraledigheten

Idag har Sebbe sin sista jobbdag inan 6 månaders 100% pappaledighet! Jag har köpt presenter och lite ost och vin att fira med. Att ha 6 månaders ledighet framför sig är svindlande och händer kanske bara en eller två gånger i livet.... Det måste såklart firas.

Vi har valt att dela rättvist på vår ledighet och på vår relation till vår son. När barn knyter an till sina föräldrar byggs grunden för en närhet som ska vara för livet. För att detta ska hända krävs tid ihop. Tid att leka, sova ihop, sura ihop, gråta ihop, vakna ihop, busa ihop. Jag har märkt att ju mer jag umgås med Jack, ju mer saknar jag honom när jag är ifrån honom. När jag ser min son och hans pappa ihop så blir jag så glad och de har verkligen hittat en närmare relation sen Sebbe började vara hemma heldagar med honom. Det unnar jag oss alla tre.


Alla mina vänner håller inte med om ovanstående.
Hoppas ni inte tar illa upp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar