fredag 27 april 2012


Starta eget del 2

Detta känns kul att berätta: Nu är det gjort, mitt och Sebbes företag är registrerat hos skatteverket. Just nu är det bara jag som arbetar i företaget. Detta är lite av vad jag gjort i mitt företag senaste tiden.


1. Förhandlat. Den viktigaste delen av företagandet dvs att få uppdrag och att få betalt.

2. Börjat jobba! Jag jobbar just nu på en Vårdcentral och letar fler uppdrag vid sidan om det.

3. Lärt mig om webbprogrammet Wordpress som jag laddat ner för att skapa en egen hemsida.

4. Möte på Nyföretagarcentrum, där fick jag tips kring bl a marknadsföring och fakturering.

5. Möte med vår företagsmentor, som föreslog ett möjligt kommande uppdrag hos honom.



Och till er som funderar på att starta eget vill jag säga, gör det! Gör det nu, det är bra att ha ett företag, vem vet när uppdrag trillar in? Det är dessutom roligt och en kick för självkänslan att sätta sig in i hur man driver sitt eget företag. Om någon läser detta och har tips om uppdrag som kan passa mitt företag (psykologkonsulttjänster) så maila mig gärna. Jag skriver mer om hur det går snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar