fredag 2 mars 2012

Det är nu jag blir bättre

Nu har jag bestämt mig för att sätta igång träningen igen. Har startat med provträning på Friskis som är mitt närmsta gym. Där testade jag ett spinningpass med min kompis och psykologkollega Niklas "Ironmannen" Säfström. Han cyklar, springer och simmar runt i livet och hade ett härligt spinningpass! Det är det jag alltid har sagt, folk som tränar cykling är de bästa spinningledarna!!! Mina favoritpepputtryck i Niklas pass var t ex:

-Det är nu du blir bääätttrrreee!! eller "Vad är ditt mål idag?, skriv det på en lapp (tankelapp) och spiiika upp lappen på styret!!"

Jag blir verkligen skitpeppad av sånt. För att säkra min träningsstart har jag också köpt ett nytt pannband för att kunna springa ute redan nu. Bra träningskläder gör träningen och mig så mycket snabbare och roligare.

Mitt joggingkitt: Pulsklocka Polar, billig från Stadium mäter puls och tid, pannband Peak Performance, bara vanlig bomull, Stadium. Och oumbärlig underställströja av merionull (ej från Australien, där de misshandlar fåren) av märket Icebraker.


1 kommentar:

  1. du är ju inte klok som spinnar i ull din frysekylling!

    SvaraRadera