torsdag 1 mars 2012

Kyrkkaffe javisst

Dagens bikt: Jag har varit på sångstund i kyrkan - flera gånger. Från början hade jag inte tänkt gå eftersom jag inte är med i kyrkan. Men så sa vår vän som tror på Gud att Gud nog inte skulle ha något emot om jag gick dit. Då blev jag lite ställd, och nu går vi dit. Sångstunderna är jättefina och vi njuter båda av lite underhållning och lite stämning i vardagen. Kyrkan ska verkligen ha kredd för att de ordnar så fina sångstunder för bebisar och deras föräldrar.

Prästen berättar medan barnen tittar på ett tyg med glitterhängen som hålls över dem.

Sen sjunger vi:
Du vet väl om att du är värdefull?
att du är viktig här och nu.
Att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du.

(då får jag tårar i ögonen och får gömma mig bakom Jack...
 jag är så lättrörd så det är inte klokt)

 Hela kitet, kompis Liam, psalmbok och fin "tända ljus för någon - ritual". Jag brukar lägga lite extra pengar i ljuskassan istället för medlemskap i kyrkan...


Efteråt slappar vi i fikarummet. Detta var en ny pose i babysittern. Nöjt barn, nöjd mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar