tisdag 13 mars 2012

Vi klarade det... 

Yeahhh, nu är vår lilla skatt 4 månader gammal. En mycket bra och mogen ålder. Han (och vi) har överlevt första spädistillståndet. När jag ser tillbaka på tiden som gått sedan han föddes kan jag konstatera att den första tiden med bebis är ganska tuff stundtals. Först nu börjar vi alla tre finna oss i vårt nya liv och kan riktigt njuta av tillvaron. Om jag skulle ge råd till en blivande pappa eller mamma skulle jag tona ner dramatiken kring förlossningen och säga att det är tiden efteråt som är mest utmanande. Allt är nytt och man är rätt lost ibland.

Den viktigaste erfarenheten hittills är ändå att ingenting varar för evigt, varken bebisgoset och myset eller skriken och magknipet. Bebisen byter vanor hela tiden och det är bara att hänga med.

Puss till alla er som läser bloggen hittills,
det är kul att få skriva och att läsa era kommentarer.

6 kommentarer:

  1. Kom och sitt i den fåtöljen lite oftare vettja! Kram!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Instämmer till fullo! Hehe, sen kommer utmaningen med smakportioner och matrutiner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det kan jag tänka mig... än så länge har vi inte fått i honom så många kryddmått potismos, och igår slutade med att jag satt och åt risgrötspuré ur en äggkopp med en sladdrig plastsked... gott iofs tyckte jag.

      Radera