tisdag 28 februari 2012

Bloggtrassel

Idag har jag letat runt i min blogg efter inställningarna som gör att man kan hitta bloggen i Firefox eller Google. Söker man på "Tesslans blogg" nu kommer där upp en nakenhund och något i stil med "välkommen till den genmodifierade lilla tesslans värld". Nä, det är inte jag.  Dessutom ville jag ändra tidsinställningen så att det inte ser ut som att jag bloggar från Texas eller någon annan öken-tidszon. Nu har jag ändrat inställningarna men kan fortfarande inte hitta bloggen på Google, eller se att tidszonen är ändrad. Suck. Någon som vet hur man gör?

Annars har dagen varit finfin. Jack badade sista badet i köksvasken idag, han har så att säga växt ur den nu och det såg hemskt roligt ut när han låg där dubbelvikt, stackaren. Foton på det får han lägga ut själv en dag om han vill bjuda på det. På torsdag kommer en stor och härlig badbalja i alla fall.

Vi har också hunnit med att gå på symöte idag. Jag ska visa vad jag åstadkommit imorgon när jag hunnit ta bilder på härligheten :)

Gokväll!

3 kommentarer:

  1. Man hittar dig nu, du är träff nummer två. Det tar ofta ett litet tag innan man är sökbar på Google. Det är en del saker som ska stämma för att Googles sökmotor ska hitta den, länkningar ut, länkningar in, osv.

    Men, blogspot har högre "status" på Google än blogg.se (som hon har träff nummer 1 har), så det dröjer nog inte länge förrän du hamnar högst upp i sökresultatet.

    SvaraRadera
  2. Och under "instrumentpanel" (högst upp i högre hörnet), "inställningar" och "grundläggande" kan du ställa in att bloggen ska vara sökbar.

    Under "inställning" och "formatering" ställer du in din tidszon.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för tips! ska pröva med tidsinställning igen! ses snart ;)

    SvaraRadera