tisdag 7 februari 2012


Starta eget, del 1

Jag har länge tänkt starta eget. Nu ska det bli så. Jag och Sebbe gör det ihop, håll tummarna för oss!  Ändå sedan psykologutbildningen har jag hållit i föreläsningar i liten skala om till exempel ledarskap, konflikthantering, stresshantering och beteendeanalys i organisationer (Organizational Behavior Management). Nu vill jag sälja psykologkompetens till både individer och företag.

Om jag fick bestämma skulle alla unga få lära sig entreprenörskap och företagande i skolan. Alla skulle då kunna ha ett eget företag, som i perioder är vilande, för att kunna ta till vara på idéer och drömmar som dyker upp. När jag själv gick i 9:an fick jag designa ett CD-fodral, till ett påhittat band. Det känns inte som det gav mig jättemycket på fötterna när det gäller egenföretagande.

Nog med snack. Idag har jag i alla fall gjort detta:

1. Skrivit affärsplan och budget på www.verksamt.se
2. Bokat middag med vår Helsingborgsvän och entreprenörs-mentor Nils och kloka Suzanna.
3. Spånat på företagsnamn, svårt!!



 Hemmakontor, funkar bra än så länge, korta stunder.

Fortsättning följer...

2 kommentarer: