söndag 26 februari 2012

Hur blir generationen 2000-tiotalisterna? 


Häromdagen läste jag i SJ´s tågtidning Cupé om olika generationer och deras egenheter. Där stod att:

70-talisterna är "Peter Pan-generationen", alla gick på dagis och på led, fick lära sig hänsyn och 70- talisterna talar därför i "man" form av hänsyn till kollektivet. "De funderar fortfarande på vad de ska göra när de blir vuxna och curlar också sina barn till evig ungdom".

80-talisterna (jag m fler) är den mest egofixerade generationen med mottot "inte utan min blogg". "De är välutbildade, tekniksplittrade, multitaskare som uppmuntrats att ta plats och ifrågasätta allt". Men under ytan vill de (vi/.. jag!) bara bli skyddade och sedda ...

Jag tycker beskrivningarna av dessa generationer stämmer! Intressant är det hur olika "tidsandor" påverkar och formar oss. Nu funderar jag såklart på hur Jack ska bli... Min teori är att det är multitaskande små filurer som är på G.... se nedan.


Joggar och ser på TV.


Babygymar och tittar på fiskar.

Akrobatiserar och läser Ranelid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar