torsdag 16 februari 2012


Nu drar vi till STHLM!

Igår tog jag och Jack tåget till Stockholm. Resan gick fint och morfar hämtade på stationen, mys! Jag tycker det är väldigt smidigt att åka tåg med barn trots att tåget var drygt en timme sent. Man får vara beredd att be om hjälp med på- och avstigning bara. När vi klev av tåget stod Miljöpartiets språkrör utanför vagnen och frågade hur resan gått. Jag var så lättad över att vi var framme så jag bara utbrast " det gick jääääättteeee bra!". Jag hade glömt att tåget var sent vid det laget. Språkrören såg lite bekymrade ut och berättade att rälsen måste renoveras och tågen förbättras. Det håller jag med om, men vi kom i alla fall fram utan skrik och tandagnisslan i tågkupén! Yes.

Morgon i vackra Helsingborg, fullpackad vagn, men jag behövde ju inte bära den på ryggen så det gick bra. 

 Såhär mycket plats hade vi på tåget.

 Framme hos morfar

Och sen fika hos Mammas mormor Ida. Vi har det bra vi.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar