torsdag 16 februari 2012

Packtips för bebisar och andra

Jag gjorde en packlista på datorn i julas som jag tog fram nu när vi skulle ut på tur igen. Bara att bocka av på nytt. Blöjor, nappar, D-vitamin, leksaker, kamera, kameraladdare, schampo, filt, m.m.m.m. Min egen packlista gick också att bocka av på nytt.

När jag och Maria reste i Indien roade vi oss någon gång med att göra packlistor för alla olika typer av resor, "Tältsemester-packlista" (rambokniv, tält (!), regnkläder osv), "Badsemester-packlista" (badkläder, solkräm, pass), "London-packlista" (pengar, fem par olika skor, nackkudde), "Indien-packlista" (1 kg mag- och myggmediciner, guidebok) ja, ni förstår. Jag har alltid gillat listor.


3 kommentarer:

  1. O d bästa är att sedan utvärdera listan! Vad behövdes egentligen,vad var bäst,vad saknades? :-D

    SvaraRadera
  2. Ja precis! vi kom väl fram till att rambokniv är bra på alla resor och att man inte behöver ha med cyklop till bland annat Gotland. Vad var det mer vi sa i utvärderingen?

    SvaraRadera
  3. haha, ja att rambo inte ska ligga i handbagaget... Handsprit är ju oxå en favorit-alla kategorier. Och så behövda man tvättlina och tvättmedel till indien, men inte gympaskor :-) men underställ och mössa till kalla kinanätter.

    SvaraRadera