onsdag 8 februari 2012


Vi vill äta lyckligt kött


Därför gör vi det. Vi handlar lamm från Mostorps gårdsbutik i Halland, ca 45 minuter från Helsingborg. Där jobbar våra kompisar PM och Linda. Vi köper ett halvt lamm i taget. Innan lammen hamnar i frysen lever de utomhus med sina trevliga familjer under sitt korta men förhoppningsvis lyckliga liv. Jag skulle vilja handla ekologisk kyckling också men har hittills inte hittat någon gård där man kan handla det i Skåne.


 Nu återstår bara färs och bog i frysen.

2 kommentarer:

  1. hmm.. (djurrättsaktivisten i mig) förlåt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du djurrättsaktivist, jag beundrar dig om du inte alls äter kött. Det behöver du inte be om ursäkt för. Jag skäms lite över mitt köttätande, men väljer ändå att äta kött. Jag tycker det är så gott. Har ingen ursäkt mer än att jag tycker att det är ok att döda djur om de mått bra i livet.

      Radera